Heel logisch is het niet, maar toch gebeurt het regelmatig: iemand vraagt jouw gratis weggever aan, ontvangt deze binnen een paar minuten in z’n inbox en opent deze vervolgens nooit.

Heel logisch is het niet, maar toch gebeurt het regelmatig: iemand vraagt jouw gratis weggever aan, ontvangt deze binnen een paar minuten in z’n inbox en opent deze vervolgens nooit.

Best zonde van dat mooie ebook waar jij veel tijd en moeite in hebt gestoken. Gelukkig is er een makkelijke oplossing: bouw een stap in jouw marketing funnel in die na een paar dagen checkt of de mail is geopend.

Is dat het geval? Super, dan wordt er nog even niks gedaan en hopen we dat jouw bijna-klant jouw e-book aan het verslinden is.

Email niet geopend? Kan gebeuren! Hoe fantastisch jouw e-book ook is, een gratis product heeft voor veel mensen nou eenmaal niet zoveel prioriteit en er komt al gauw iets tussen. Vervolgens komt het openen van jouw mail op een mentaal ‘oh daar moet ik nog eens naar kijken’-lijstje en wordt er niets meer mee gedaan. In dit geval sturen we het e-book na een paar dagen gewoon opnieuw. Met een iets andere onderwerpregel, zodat hij weer netjes bovenaan in de inbox komt te staan 🙂

MailBlue heeft standaardopties die alles wat hierboven staat volledig automatisch voor je kunnen regelen. Zo hoef je dus zelf niet na te gaan wie je mail wel of niet heeft geopend.

Hulp nodig? Laat het me weten!

P.S. Niet te enthousiast worden en de mail drie keer sturen he? Twee is genoeg 😉

P.P.S. De link naar MailBlue bevat een affiliate code. Ik ben zelf heel tevreden over MailBlue en raad ze dan ook van harte aan. Als je via de link hierboven een account aanmaakt, kost dat jouw niets extra, maar verdien ik een kleine commissie voor de doorverwijzing.